6 czerwca 2015

Charakter, smak i kształt


Jak to jest,  że niektórzy są nawet wtedy, kiedy ich nie ma? A innych nie ma nawet wtedy, kiedy są?

Codziennie budzisz się, by pójść do pracy lub szkoły, a następnie przychodzi koniec tygodnia, kiedy możesz złapać chwilę oddechu. Tak toczy się Twoje życie od piątku do piątku. Pośród jednakowych dni nawet nie zauważasz jak szybko mija czas, który zdaje się coraz bardziej przyspieszać. Nim się obejrzysz kończysz czterdziestkę, siedząc przed telewizorem zmęczony życiem. Patrzysz w ekran na uśmiechnięte twarze i zastanawiasz się, co zrobiłeś nie tak, że teraz spoglądając w tył widzisz jedynie bezkształtną plamę szarych wspomnień.

Stało się tak, dlatego że pozwoliłeś sobie na miernotę. Nie zastanawiałeś się, dlaczego na przykład Marilyn Monroe czy Michael Jackson, mimo że już ich nie ma to wciąż istnieją w ludzkiej świadomości? Jest tak, ponieważ byli charakterystyczni, nietuzinkowi. Oczywiście nie musisz być gwiazdą popkultury, by czuć się wartościowym. Raczej chodziło mi o to, że poczujesz się prawdziwie sobą, gdy zdejmiesz maskę codzienności i odważysz się sięgnąć po to, o czym marzysz.

Odwaga i wiara we własne możliwości budują to, co tak przyciąga nas do innych. Ten charakter, smak i kształt, które sprawiają, że jesteś nawet wtedy, kiedy Cię nie ma. Zostajesz w pamięci bliskich, znajomych, sąsiadów czy mijanych na ulicy osób, ponieważ uwolniłeś drzemiący w każdym z nas indywidualizm, który codzienność i rutyna starają się skutecznie tłamsić. Nie pozwól im na to! Nie pozwól, by pozbawiły Cię charakteru, smaku i kształtu!


15 komentarzy:

  1. Jest w tym sporo racji :). Zawsze jestem zdania, że zamiast siedzieć na kanapie jak połowa Polaków i narzekać nad marnością życia, trzeba po prostu wstać i zrobić coś ze swoim życiem, bo tego nikt inny poza nami samymi nie zrobi :). To od nas zależy, jak wygląda nasze życie :). Przyjemny post, ładny, estetyczny wygląd bloga :).

    http://saveyourself-kt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Znałam takich ludzi, jedna z takich osób mi kiedyś powiedziała : ty to masz jakieś pasje, zainteresowania, a ja nie wiem co ze sobą zrobić. Najlepiej wtedy ponarzekać jaki świat to nie jest zły i jakim to się nie jest beznadziejnym. Myślę, że w większości ludzie i tak się nie zmienią. Ja chcę robić to co kocham, jak mi się nie uda dla innych, to będę robić chociaż dla samej siebie. Miło się czytało. Pozdrawiam :)
    http://lady-awa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Eh racja, często dopada nas taka "nijakość". Wszystko robimy byle było i byle skończyć... a to nie jest kluczem do pozostawienia śladu :)

    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze tak dobrze piszesz , podziwiam cię i obserwuje zabieram się do czytania poprzednich postów :)
    http://aryabloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. niby takie oczywiste a tak pięknie to napisałaś - przeczytałam jednym tchem. natłok obowiązków sprawia, że i ja obserwuję jak czas tak szybko mija.

    bardzo podoba mi się twoje pisanie, wspaniały talent! próbuję utworzyć skład do nowego bloga/strony w formie magazynu. tematyka- moda, lifestyle i nasze spostrzeżenia. jeśli chciałabyś dołączyć i napisaś coś raz czy dwa w miesiącu to proszę o kontakt - aneciablog@gmail.com :)

    pozdrawiam,
    www.aneciablog.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. cudownie napisany post + śliczny design (bardzo oryginalny)

    ♥❀Pisane pasją [klik]❀♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze to ujęłaś, teraz sama zauważyłam jak czas szybko leci, a ja nie robię nic innego, jak tylko na to patrze
    http://somethingforyou0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. To prawda. Najdłużej zostają zapamiętani, ci, którzy byli w pełni sobą, mieli oryginalny charakter i każdy z nas może taki być. ;)
    Pozdrawiam!
    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny wpis. Posiada w sobie dużo przygnębiającej prawdy o teraźniejszych czasach pełnych gonitwy.

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie to nigdy tak o tym wszystkim nie myślałam... Fajny wpis!
    Zapraszam do mnie. MÓJ BLOG - KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobry, uniwersalny, a przy tym zmuszający do przemyśleń tekst.

    OdpowiedzUsuń
  12. mega mądry i warty przeczytania post :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam nadzieję, że zostawię po sobie jakiś ślad i będą o mnie pamiętać jak już mnie zabraknie tu na Ziemi. Niby to takie odległe, ale czas jednak szybko leci ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dlatego warto kreować swój własny styl, swoje ja. Żeby być sobą, nietuzinkową osobą, która wyróżni się na tyle innych, którą ktoś zapamięta - nie po śmierci, lecz teraz, odnajdzie nas w tłumie. Pozdrawiam i zapraszam na http://facetnieidealny.pl

    OdpowiedzUsuń