20 czerwca 2015

I am from: Ciemnogród


Z wyboru.

Tradycja, wychowanie, środowisko to przyczyniło się do tego, że dziś podążam za Jezusem. Gdybym wychowała się gdzieś w krajach afrykańskich czy azjatyckich to zapewne moja duchowa wędrówka wyglądałaby zupełnie inaczej.

Jestem zauroczona potęgą ludzkiego umysłu i jego niezbadanymi możliwościami. Nie trwam w umysłowym zaćmieniu. Mimo to - wierzę. Jednak każdy kolejny dzień, gdzie zewsząd atakują miliony pretensji, uwag i oskarżeń skierowanych przeciwko chrześcijanom, przynosi wątpliwości... Czy naprawdę? Czy warto? Po co?

Wystarczy wtedy jedno spojrzenie w głąb duszy i wszelkie niejasności mijają. I wówczas wiem, że moja wiara jest wciąż żywa i nie zastygła w bezruchu martwych wyznań.


Jestem wdzięczna Bogu, że mogłam dostąpić łaski wiary, ponieważ to daje mi siłę. Nauki Jezusa są dla mnie drogowskazami, a Jego postawa pełna miłosierdzia i oddania jest czymś, do czego staram się nieprzestanie dążyć. Mimo sytuacji w Kościele, mimo, tak często odległej od nauki Chrystusa, postawy innych katolików, mimo zarzutów ze strony ateistów czy wyznawców innych religii - wciąż wierzę.

Pytam tylko - dlaczego Ci to przeszkadza? Mnie nie robi problemu Twoja życiowa postawa, jeśli rozumiesz co znaczy być Człowiekiem i tak też postępujesz. Spróbuj zaakceptować innych i ich poglądy, nawet jeśli wydają Ci się całkowicie bezsensowne, a zobaczysz, że wszystkim będzie żyło się lepiej. A na koniec rozejdźmy się w pokoju.
Amen.

10 komentarzy:

  1. Ja również jestem katoliczką :) Nie rozumiem dlaczego ludzie atakują kościół, twierdząc, że to sekta i wszyscy księża są pedofilami, złodziejami itd. Chodzi się tam przecież dla samego Boga, a kapłani to inna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jestem katoliczką : ). Często zastanawiam się, czego inni ludzie atakują naszą religie. Pozdrawiam !

    + lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Też jestem katoliczką i wierze głęboko. Zgadzam się z Tobą, że powinniśmy akceptować innych ludzi i ich wyznania. Nie rozumiem osób, które mordują innych za to,że są innego wyznania.. Pozdrawiam, http://skarbusiowa-garderoba.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. masz rację powinniśmy akceptować innych ludzi. Świetny blogg

    OdpowiedzUsuń
  5. Uważam podobnie! Piękne zdjęcia! I akceptacja to ważna sprawa!
    -----------------------------------------------------------
    U mnie też nowy post! Zapraszam do komentowania i.... wiecie co dalej!
    6odcienimnie.blospot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie jestem do konca wierzaca. Jakis Bog jest ale czy nas kocha to nie wiem bo sa wojny, glod i smierc...

    withmyownfeather.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie ujęty post !
    http://one-day-to-my-life.blogspot.com/ zapraszam serdecznie :* dopiero w sumie poczatkuje:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie prowadzisz bloga:) Będę zaglądać, mam podobny światopogląd:) Zapraszam do mnie: www.mojepasjewjednymmiejscu.blogspot.com. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń