16 czerwca 2015

Moja przygoda z rysowaniem


Nigdy nie zastanawiałam się "dlaczego?" ani "po co?", po prostu czułam, że muszę jakoś ukształtować to, co kreuje moja wyobraźnia ze słów, myśli czy wspomnień.

Potrzebowałam czegoś, co pozwoli mi to wyrazić. Nieświadomie znalazłam to w rysowaniu, choć może w rysowaniu znalazłam to, czego nieświadomie szukałam. Zaczęło się kiedy nauczyłam się trzymać w dłoni kredki i trwa do dziś - poszukiwanie, wyrażanie, odzwierciedlanie, oczyszczanie...


W dzieciństwie, jak wiele osób, sporą część czasu poświęcałam na zabawę z kredkami, odkrywając ich coraz większe możliwości. Dziecięca kreatywność i niespożyta energia pozwalały na tworzenie dość abstrakcyjnych prac, które cechują każdego młodego artystę. W wieku od około dziesięciu do trzynastu lat potrzeba rysowania jakby przygasła ze względu na zmianę szkoły oraz zwiększenie obowiązków, co spowodowało znaczny przestój w mojej "artystycznej ścieżce".

Do rysowania powróciłam pod koniec szóstej klasy, kiedy patrząc na plakat Rihanny w jednej z tych kolorowych gazetek postanowiłam, że spróbuję narysować jej portret ołówkiem, a pozytywne opinie bliskich zachęciły mnie do rozwijania umiejętności.


Oglądając swoje prace sprzed kilku lat zauważam znaczny progres, choć wiem, że przede mną jeszcze wiele ciężkiej pracy. Szczególny problem mam z wykonaniem dobrego szkicu, który nie zaburza proporcji postaci, lecz mam nadzieję, że kiedyś opanuję to do tego stopnia, że nie będę musiała się denerwować, że nos znów jest za mały, a oczy za duże.

Tak wyglądała moja przygoda z rysowaniem, która wciąż trwa i daje mi dużo radości. Oczywiście poza odwzorowywaniem rzeczywistości lubię tworzyć własne prace, gdzie odwzorowuję to, co prezentuje mi wyobraźnia.

Czy jest coś, co równie mocno fascynuje Ciebie? Podziel się tym w komentarzu!

23 komentarze:

  1. Piękne prace, podziwiam za wytrwałość. Portrety są bardzo realistyczne ;) Mnie fascynują różnego typu występy przed publicznością, zdecydowanie nakręca mnie to ;)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. http://wikiandmarta.blogspot.com/-mój
    Obserwuję,liczę na rewanż:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja również rysuje zapraszam na fanpage:)https://www.facebook.com/Kmaleckaportrety?ref=hl

    OdpowiedzUsuń
  4. wow twoje rysunki są niesamowite <3

    Zapraszam do mnie :) =KLIK=

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz niezwykły talent, wow! Chciałbym tak rysować:)
    Zapraszam http://marinne-blog.blogspot.com/
    Może obserwacja za obserwację? Chyba, że nie chcesz to się narzucam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne prace, rysuj dalej i nigdy się nie poddawaj. W poszukiwaniu mojej życiowej ścieżki również często trafiam na sztukę, jednak szkice nie wychodzą za dobre dlatego ostatnio oddałam się malowaniu. Po za tym uwielbiam fotografować, zapraszam: http://zyciowaabstrakcja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi się to co napisałaś w notce :)
    Cudowne prace!
    Miłego dnia :)

    Zapraszam do siebie: http://poppymiau.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Rysujesz bardo ładnie :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne, zachwycające, przepiękne i idealne rysunki :)

    ZAPRASZAM!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne rysunki, masz talent :)
    Mnie od zawsze fascynowała muzyka, zawsze będzie ze mną
    Zapraszam :
    http://dear-victoriaa.blogspot.com/
    kasia-kate1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Rysunki godne pozazdroszczenia. Naprawdę masz, dziewczyno, talent!
    Ja podążam ścieżką mangi, więc nie mam problemów z proporcjami, im większe oczy, tym lepiej!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. łał masz talent :)
    eunikovakinga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. trzeba przyznać, że naprawdę Ci to wychodzi. :) aż zazdroszczę, bo też zawsze chciałam ładnie rysować, ale niestety tego talentu mi poskąpiło i moje rysunki wyglądają jak te wszystkie memy w internecie typu: "co widzę w mojej głowie, a co mi wyszło". ;)
    co do moich fascynacji, to po latach prób i poszukiwań chyba nareszcie stanęło na podróżach, bo do tego ciągnie mnie najbardziej, co też jest widoczne u mnie na blogu. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. WOW! Rysujesz naprawdę nieziemsko! Zdecydowanie zazdroszczę Ci takiego talentu.
    Ja po wielu próbach rysowania stwierdziłam, że to nie to.Ale "tym" jest śpiew, szkole się w tym kierunku!

    :)
    Zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedyś bardzo dużo rysowałam, interesowałam się tym, chodziłam na zajęcia artystyczne... Ale potem zaczęło mi brakować czasu. Ciągle jakieś wyjazdy, blog, szkoła... :( Straciłam trochę ten fach ;/
    www.sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Nominowałam Cię do LBA!

    http://dancing-with-dreams.blogspot.com/2015/06/nominacja-do-lba-pierwszy-raz.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś też rysowałam, ale zarzuciłam to w gimnazjum przez brak czasu jak ty, ale nie wróciłam już do tego i trochę żałuję, bo może miałabym twój poziom. :D Mnie teraz fascynuje tworzenie z modeliny i temu się całkowicie oddaje. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepięknie rysujesz! Bardzo lubię ludzi z pasją, ja jestem w grupie teatralnej :)
    Zapraszam do siebie :)
    http://sophies-lifestyle-inspirations.blogspot.com/2015/06/daj-im-nowe-zycie.html

    OdpowiedzUsuń
  19. również będąc małą dziewczynką lubiłam usiąść z blokiem rysunkowym i kredkami i malować,malować godzinami! niestety nigdy nie nauczyłam rysować się ładnie, takie zwykłe bohomazy tworzyłam. szczerze, to sama nie wiem czy znajduję w sobie jakiś talent - może troszkę pisarski, uwielbiam pisać opowiadania i odkąd sięgam pamięcią chciałam napisać książkę ale chyba jestem zbyt leniwa, bo pomysł mam ale z wykonaniem trudniej.

    ps cieszę się, że dołączyłaś do naszej blogowo/magazynowej grupy - jeśli znajdziesz chwilkę , to proszę wyraź swoją opinię o moim e-mailu :)

    www.aneciablog.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Też bardzo lubię rysować !
    Ciekawy blog :)
    Zapraszam do mnie : http://czarnamamba322.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. ależ piękny ten ostatni portret. Zawsze zazdrościłam ludziom talentu plastycznego

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale piękne *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń