2 lipca 2015

Człowiek? Co to?


Mała próbka mojej życiowej filozofii.

Pewnego dnia przychodzi moment, kiedy zaczynasz się zastanawiać. Porzucasz doczesność, by móc w pełni skupić umysł na sprawach, o których na co dzień nie myślisz. Szukasz odpowiedzi na odwiecznie nurtujące ludzi pytania, lecz mimo starań tak trudno jest znaleźć Ci rozwiązanie. Jednak z czasem w pewien sposób kształtujesz swój pogląd na rzeczywistość, by uciszyć głodny odpowiedzi umysł.

Przychodzą one zazwyczaj z wiekiem, ponieważ spotykające Nas po drodze sytuacje mają znaczny wpływ na to jak postrzegamy świat. Zapewne - młody czytelniku - jeszcze nie bardzo Cię to interesuje, lecz uwierz mi, że przyjdzie moment, w którym zapytasz o cel, zwątpisz, by później znów uwierzyć, a także zastanowisz się nad istotą ludzkiego stworzenia. I o tym właśnie chciałam Ci słów kilka napisać.

W czasach gimnazjum miałam trudny okres, w którym nurtowało mnie całkowite poczucie bezsensu oraz niechęć, co do dalszej przyszłości. Wtedy na ratunek przyszła muzyka. Szczególne znaczenie miały dla mnie (i wciąż mają) teksty Bisza - bydgoskiego rapera - które pozwoliły mi inaczej spojrzeć na doczesność.  

Bardzo cenię utwór C.U.D, który odsłonił przede mną całą prostotę i złożoność ludzkiej istoty, wyrażoną  jedynie w kilku słowach:

Wiesz, człowiek to cud, to cud, to skrót!
C.U.D - Ciało, Umysł, Duch, zespolone w jedno!
Piękno, mądrość, szlachetność w Tobie,
Najlepsza definicja człowieczeństwa trzy w jednym słowie!

Stąd właśnie pochodzi opis mojej blogowej misji w zakładce Co i jak? 

Na blogu pokażę Ci moją drogę, która wiedzie od aktywności, wiedzy i sztuki do świadomości bycia człowiekiem, który jest najwspanialszym Bożym dziełem.

Uważam, że tylko poprzez rozwój tych trzech kategorii (ciała, umysłu i ducha) można w pełni dostąpić szczęścia, które Bóg Nam oferuje. Jednak to jest mój sposób na życie, a jaka jest Twoja droga do szczęścia? Jestem tego bardzo ciekawa.


12 komentarzy:

  1. Masz bardzo ciekawy światopogląd... Nigdy głębiej nie zastanawiałam się nad istotą człowieczeństwa, więc duży plus dla ciebie,że podjęłaś taki temat;)
    Pozdrawiam:**
    Mój Blog - klik!♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecam - od razu jakoś lżej się robi, kiedy człowiek uporządkuje sobie pewne sprawy, no i dziękuję. Pozdrawiam także!

      Usuń
  2. Świetnie napisałaś ten post :*
    Nigdy się nie zastanwaiłam nad tym... :/

    Zapraszam: http://wikis-life.blogspot.com/2015/06/dresslinkcom.html
    Poklikasz w linki w poście z dresslink? To dla mnie bardzo ważne :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny post :)
    Co powiesz na obserwację za obserwację ?
    http://pineapple3443.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tą filozoficzna część Ciebie :)) więcej takich postów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ją lubię ;) Postaram się.

      Usuń
  5. Lubię czytać takie posty, od razu dają człowiekowi dużo do myślenia. :)
    Pozdrawiam!
    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to właśnie mi chodziło. Pozdrawiam także!

      Usuń
  6. Mało widzi się postów na taki temat, propsy dla Ciebie.
    http://astrall-bloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo podoba mi sie Twój styl pisania, zapraszam do siebie, http://www.krystianwotjowicz.pl - przy zapisie masz ebooka

    OdpowiedzUsuń
  8. Człowiek jest taką przekorną istotą, która zazwyczaj robi to czego robić nie powinna. No ,ale najpierw trzeba się sparzyć ,żeby wiedzieć co jest złe. Tak samo jest z tymi pytaniami: szukamy odpowiedzi, często błądzimy, niby moglibyśmy skorzystać z doświadczeń innych, ale wolimy się uczyć na błędach. Różne rzeczy, miejsca i ludzie mają wpływ na nasze postrzeganie świata: dla jednych jest to zmiana otoczenia, dla innych śmierć bliskiej osoby. Moja droga do szczęścia prowadzi krętą drogą pełną błędów.

    OdpowiedzUsuń