15 lipca 2015

Jak osiągnąć swój cel?


O czy marzysz? Czego pragniesz? Jaki masz plan na przyszłość? Nie czekaj aż samo się wydarzy. Bądź na to gotowy i dąż do tego. Nie czekaj na nowy rok. Nie czekaj na następny miesiąc. Nie czekaj nawet na kolejny dzień. Zacznij już dziś. Teraz!

Cel - co to takiego? Jest to plan, pragnienie, marzenie, które chcemy zrealizować. Najczęściej wyznaczamy je na początku nowego roku myśląc, że jest to odpowiedni czas na  zmiany. 

Cele mogą być przeróżne. Wiele osób pragnie zrzucić kilka kilogramów, przejść na zdrowy tryb życia, zdobyć awans w pracy, poprawić oceny w szkole, mieć więcej czasu dla siebie, bliskich lub na swoje zainteresowania. Nie ważne czego pragniesz, ważne jest to, że chcesz to osiągnąć. Jeżeli wierzysz w siebie i w możliwość spełnienia swojego pragnienia, już prawie wygrałeś. Jeszcze tylko trochę ciężkiej pracy i efekt gwarantowany.


Droga do naszego celu jest dość ciężka. Można wyodrębnić z niej cztery punkty, które postaram się opisać.

1. Chęć realizacji swojego postanowienia

Jako pierwszy jest etap, gdzie świadomie podejmujemy walkę o nasze pragnienie. Zmobilizowani chcemy zwyciężyć ze słabościami i osiągnąć cel, o którym długo marzyliśmy.

2. Droga do celu

Po etapie wstępu przychodzi czas na realizację swojego postanowienia. Nie jest to zazwyczaj łatwe, lecz z uśmiechem i świadomością efektów dążymy do naszego celu. Na tym etapie jest ważna ciągła wiara w siebie i chęć zwycięstwa.

3. Pierwsze zachwiania

Po pewnym czasie od rozpoczęcia zmian przychodzi chwila zwątpienia. Jest to okres, kiedy dość sporo zrobiliśmy, lecz efekty pracy nadal nie są widoczne. W tym miejscu wiele osób rezygnuje ze swoich postanowień, ponieważ myślą, że mimo pracy nie da się ich zrealizować. Oczywiście, jest to błędne myślenie. Ten etap jest bardzo ważny, ponieważ mamy tu dwie możliwości - poddać się lub walczyć dalej. Jeżeli będziemy mieli wystarczająco dużo siły, zachwianie nam nie grozi i coraz pewniej będziemy zbliżać się do mety.

4. Spełnienie marzenia

Jest to ostatni etap zmagań z samym sobą o lepsze życie. Jeżeli wytrwamy całą drogę, będziemy pełni siły, chęci i wiary, dojdziemy do miejsca, gdzie czeka na nas efekt naszej ciężkiej pracy, o który naprawdę warto było walczyć.

Na zakończenie pragnę życzyć wszystkim czytającym dużo siły w realizacji swoich planów, wiary w siebie i swoje możliwości. Drogi czytelniku wiedz, że jesteś w stanie dokonać wszystkiego, jeśli tylko będziesz tego naprawdę pragnął.

22 komentarze:

  1. Ktoś mi kiedyś powiedział, że walkę o swój cel pomaga jasne sprecyzowanie go i na wielkiej kartce wypisanie podpunktów, które będą prowadzić do owego celu. Chociaż osoba, która mi to mówiła polecała spisanie tego na ścianie, ale bez przesady. xD
    Ja ostatnio wysiadłam na drugim podpunkcie, a z biżuteryjnym celem jestem nadal na etapie pierwszym i kręcę się w koło, i nie wiem jak ruszyć. To męczące. :V
    Ale pocieszające jest, że jeden cel mi się spełnił, mimo bardzo długiego czekania na niego. :D Także do wszystkich - nic nie stanie się już zaraz i trzeba cierpliwości, a jak się stanie już teraz, bo ktoś mocno dopomoże, to nie ma takiej radości z osiągnięcia celu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie umiem chyba wejść do Ciebie Laru i nie wypisać się. :V xD

      Usuń
    2. Lubię kiedy wchodzisz i się wypisujesz ;) Tym bardziej, że zawsze jest to coś przemyślanego i na temat.

      Usuń
  2. Uważam, że cierpliwość jak również wytrwałość w dążeniu do celu też są ogromnie ważne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, bez cierpliwości niczego nie zdziałamy.

      Usuń
  3. Trzeba walczyć o swoje marzenia i za wszelką cenę dążyć do określonego celu. Nie można się poddawać bez walki!

    Pozdrawiam,
    INNA MYŚL

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne ;)
    poklikasz u mnie ? paperlifex33.blogspot.com/2015/07/wishlist_14.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Super motywujący post :).
    To my musimy się wysilić aby co kolwiek osiągnąć.
    Śliczne zdjęcia :)
    http://dziewczynaodkrywaswiatposwojemu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czuję się jakbyś zawarła część moich przemyśleń w jeden post. Bardzo motywujące :)
    Pozdrawiam Moj Blog - KLIK !:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też często tak mam, kiedy czytam książki lub czyjeś posty i idealnie pasuje tu cytat Iwaszkiewicza, który mam na zakładce do książek - "czytanie to jest odnajdywanie własnych bogactw i własnych możliwości przy pomocy cudzych słów". Odzdrawiam!

      Usuń
  7. Zgadzam się z całym wpisem, trzeba dążyć do swoich celów i nigdy się nie poddawać ;) http://zyciowaabstrakcja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. masz racje trzeba spełniac marzenia!:* i przede wszystkim dążyc do celów jakie sobie wyznaczamy

    Pozdrawiamy cieplutko
    Twins Life (klik) <-- duże zmiany u nas♡

    OdpowiedzUsuń
  9. ale niektórych marzeń nie da się spełnić teraz dziś!:( ja moje marzenie mogę spełnić dopiero jak będę dorosła:(
    ale mimo to mądry post, bardzo mi się spodobał :)

    zapraszam luczijka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że nie spełnią się one od tak, lecz dążyć do nich można już od teraz.

      Usuń
  10. Dokładnie, dokładnie, dokładnie! Zgadzam się z Tobą :) Mogę osiągnąć wszystko, muszę tylko chcieć :)
    2ndhstyle.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Najważniejsza jest cierpliwość i wytrwałość! Trzeba walczyć, żeby cos osiągnąć ;)
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mam prośbę, znalazłabyś trochę wolnego czasu do poklikania w linki do WALK TRENDY w moim ostatnim poście? Bardzo mi zależy, ponieważ pragnę rozwijać bloga poprzez lepsze stylizacje, które mogę urozmaicać dzięki WALK TRENDY. Byłabym bardzo wdzięczna :)
    Jeśli poklikasz koniecznie napisz mi czym mogłabym się odwdzięczyć :)
    Mój blog

    POMOŻESZ?-Jeśli tak, to koniecznie napisz mi w komentarzu na moim blogu!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny wpis, uważam podobnie jak Ty. Sama zawsze mówiłam od pierwszego następnego miesiąca, od poniedziałku, ale teraz wzięłam się za siebie i nie mam zamiaru się poddawać, bo nie o to w życiu chodzi. Trzeba walczyć o swoje :)
    Pozdrawiam i zapraszam na http://the-sound-of-your-heart-beating.blogspot.com/2015/07/kosmetyczny-zawrot-gowy-haul.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Uważam, że trzeba być cierpliwym aby osiągnąć swój cel :)

    Zapraszam na mój blog, może Ci się spodoba i zostaniesz tam na dłużej- zaobserwujesz
    http://alexandraiwinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, cierpliwość przede wszystkim, inaczej nic z planów nie wyjdzie.

      Usuń
  14. Witaj. Zgłosiłaś się na blogu FAMFY do bycia ambasadorką.
    Napisz do mnie na prywatnego fb jeżeli nadal jesteś chętna - https://www.facebook.com/patrycja.karpik.1

    OdpowiedzUsuń
  15. Najgorszy jest moment, kiedy trwam w tym, co robię, poświęcam na to czas, a efektów nie widać. Wtedy mam ochotę się rozpłakać, rzucić to wszystko i zakopać się pod najgrubszą kołdrą. Wydaje mi się, że ważne jest także realizowanie swoich celów po kolei, bo jak wezmę na siebie tony zadań to z każdego nie wyjdzie absolutnie nic. No i pierwsze skrzypce trwa również planowanie. Nie ma nic bardziej motywującego, niż skreślenie kolejnego wykonanego zadania, które zbliża nas do celu.

    OdpowiedzUsuń