4 lipca 2015

#sobotni_maraton_filmowy - vol.1


Zapraszam na pierwszą odsłonę sobotniego maratonu filmowego z Laru, dzisiaj na taśmie mamy filmy, które...



WSZYSTKO ZA ŻYCIE

Reżyser: Sean Penn
Scenariusz: Sean Penn
Gatunek: Biograficzny, Dramat, Przygodowy
Produkcja: USA
Premiera: 4 kwietnia 2008 (Polska), 1 września 2007 (świat)
Opis: Christopher (Emile Hirsch) kończy studia, a następnie porzuca całe swoje dotychczasowe życie, by móc w pełni poczuć jego prawdziwy smak. Wybiera się w podróż na Alaskę, która odsłania przed nim niezwykłe prawdy o życiu i człowieku. Fabuła opiera się na prawdziwej historii Chrisa McCandlessa, opisanej w książce "Into the Wild" przez Jona Krakauera.





SKAZANI NA SHAWSHANK


Reżyser: Frank Darbont
Scenariusz: Frank Darbont
Gatunek: Dramat
Produkcja: USA
Premiera: 16 kwietnia 1995 (Polska), 10 września 1994 (świat)
Opis: Jest to adaptacja opowiadania Stephena Kinga, gdzie w wyniku niesłusznego wyroku na dożywocie zostaje skazany bankier (Tim Robbins), który trafia do więzienia Shawshank. Tam spotyka się z brutalną rzeczywistością, której musi stawić czoła.



FORREST GUMP



Reżyser: Rober Zemeckis
Scenariusz: Eric Roth
Gatunek: Dramat, Komedia
Produkcja: USA
Premiera: 4 listopada 1994 (Polska), 23 czerwca 1994 (świat)
Opis: Forrest (Tom Hanks) wychowywany jest jedynie przez matkę, ma niedowład kończyn, a także cechuje go niski iloraz inteligencji, lecz mimo wszystko nie rezygnuje ze swoich marzeń, co pokazuje, ile siły drzemie w wierze i nadziei. Historia powstała na podstawie książki Winstona Grooma.




Oglądaliście któryś z filmów, a może macie do polecenia inne produkcje o podobnej tematyce? Dzielcie się śmiało swoimi recenzjami i propozycjami!

19 komentarzy:

  1. Na pewno obejrzę, któryś z tych filmów. Bardzo mnie zaciekawiłaś :)))
    MÓJ BLOG klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Forest Gumpa! Najlepszy film, jaki dotychczas oglądałam. :)

    Blog z bajkowymi i fantasy sesjami zdjęciowymi  
    Nowy sesja zdjęciowa pt. ''Elf'':
    http://moooneykills.blogspot.com/2015/07/elf.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam Shawshank i Forrest Gump'a :) Obydwa filmy są u mnie na czele listy!
    Zapraszam do mnie
    www.kosmezyka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam tylko Forrest Gump'a i muszę stwierdzić że jest świetny! ^^
    Masz świetnego bloga! Obserwuję :D

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez pięć minut? W takim razie dziękuję Ci bardzo...

      Usuń
  5. Oglądałam już Forrest Gump'a i Wszystko za życie - kocham te dwa filmy. Można powiedzieć, że są jednymi z moich ulubionych.

    dreamcatcheeeer.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Same klasyki <3 Każdy powinien je obejrzeć bo mają przesłanie ;)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, na pewno nikt nie powinien żałować ;)

      Usuń
  7. Na pewno obejrzę, któryś z tych filmów :) Zaciekawiłaś mnie opisami

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie oglądałam żadnego z tych filmów pora to zmienić :D
    http://charlotte-carolina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak się fajnie złożyło, akurat dzisiaj mam zamiar coś oglądać :)) .
    super post :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Przynajmniej już wiem co będę oglądać przez najbliższe kilka wieczorów :) Pozdrawiam cieplutko http://www.pomyslowa-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Oglądałam po kawałku "FORREST GUMP" i "SKAZANI NA SHAWSHANK", ale nigdy nie dotrwałam do końca, głównie ze względu na późne pory ich emisji w telewizji i mnóstwa reklam. Zdecydowanie wskoczą na moją listę "natychmiast do obejrzenia" jak tylko zakończę oglądanie "Doctora Who". Tego serialu nie da się niczym przerwać, nawet taką klasyką. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja nie oglądałam żadnego z tych filmów :o Teraz tyle wolnego, muszę trochę nadrobić ;)

    amelia-bloog.blogspot.com
    Zapraszam też na KONKURS! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę obejrzeć ,,Wszystko za życie'' :)
    http://mowimy-po-niemiecku.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo zaciekawił mnie ten pierwszy film. Obejrzę go w wolnej chwili.
    annenoele.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Śweitne filmy! Z miłą chęcią je obejrzę. ;)
    julia-i-ola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń