13 lipca 2015

#sobotni_maraton_filmowy - vol.2


W dzisiejszym zestawieniu prezentuję filmy...


Nie, nie mylisz się - dzisiaj jest poniedziałek. Niestety przez cały tamten tydzień nie miałam Internetu, więc dodanie jakichkolwiek postów było niemożliwe i stąd ten dzisiejszy, który powinien pojawić się w sobotę. Ze względu na to, że interesuję się historią nie mogło zabraknąć filmów wojennych, a konkretnie obrazujących II wojnę światową z różnej perspektywy.

PIANISTA

Reżyser: Roman Polański
Scenariusz: Ronald Harwood
Gatunek: Biograficzny, Dramat, Wojenny
Produkcja: Francja, Niemcy, Polska, Wielka Brytania
Premiera: 24 maja 2002 (świat)
Opis: Historia Władysława Szpilmana (Adrien Brody) - żydowskiego pianisty, która opowiada o trudach jego życia w okupowanej Warszawie podczas II wojny światowej. Niezwykle poruszający film, ukazujący piekło największego światowego konfliktu.



CHŁOPIEC W PASIASTEJ PIŻAMIE

Reżyser: Mark Herman
Scenariusz: Mark Herman
Gatunek: Dramat, Wojenny
Produkcja: USA, Wielka Brytania
Premiera: 28 sierpnia 2008 (świat)
Opis: Mały Bruno (Asa Butterfield), syn niemieckiego oficera SS w wyniku przeprowadzki poznaje żydowskiego chłopca imieniem Szmul  (Jack Scanlon), z którym się zaprzyjaźnia.



ZŁODZIEJKA KSIĄŻEK

Reżyser: Brian Percival
Scenariusz: Michael Petroni
Gatunek: Dramat, Wojenny
Produkcja: Niemcy, USA
Premiera: 31 stycznia 2014 (Polska), 3 października 2013 (świat)
Opis: Liesel (Sophie Nélisse) - mała Niemka, trafia do rodziny zastępczej, gdzie pocieszenie znajduje w książkach, które pomagają jej oderwać się od brutalnej rzeczywistości II wojny światowej. Miałam się powstrzymywać od recenzji, abyście mogli sobie wyrobić własne zdanie, lecz tutaj zaznaczę, że film odbiega poziomem od dwóch wyżej wymienionych, głównie przez dość "wymemłaną" fabułę, lecz mimo to podoba mi się dzięki roli głównej bohaterki, która kradnie nie tylko książki, ale także serca widzów.


Oglądaliście któryś z filmów, a może macie do polecenia inne produkcje o podobnej tematyce? Dzielcie się śmiało swoimi recenzjami i propozycjami!

6 komentarzy:

  1. Oglądałam ''Chłopiec w Pasiastej Piżamie'' cudowny film! Godny polecenia! :)

    Blog z bajkowymi i fantasy sesjami zdjęciowymi. :)
    http://moooneykills.blogspot.com/2015/07/rock.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam tylko "Złodziejka książek" ze względu na to, że wolę najpierw przeczytać książkę. ;) Każdy z tych filmów są genialne. Chusteczka wepchnięta do kieszeni przyda się przy ich oglądaniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chłopiec w pasiastej piżamie to świetny film, uwielbiam go i oglądałam kilka razy ((:
    http://marrie-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Złodziejkę książek <3 Świetny film i książka :D
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam wszystkie te filmy, jednak Pianista mnie nie zachwycił. Od Złodziejki książek też czegoś innego wymagałam. Może dlatego, że wysoką poprzeczkę postawił film Lista Schindlera, można powiedzieć że to film biograficzny. Cu-do-wny. Najlepszy jak dla mnie film dotyczący tej tematyki.

    Jesli lubisz oglądac filmy różnego typu to na moim blogu znajdziesz krótkie recenzje filmów które obejrzałam: http://paulisiowe-love.blogspot.com/search/label/kinomania

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze mówiąc od zawsze unikam filmów wojennych, zwłaszcza tych dotyczących II wojny światowej. Mimo że nie jestem zbyt wrażliwa i nie płaczę na filmach, zawsze po obejrzeniu czuję przygnębienie. A z wymienionych przez Ciebie filmów oglądałam "Pianistę" - udało mi się dokończyć go dopiero za którymś razem, za bardzo się wczułam podczas oglądania :)

    geek-blonde.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń