18 lipca 2015

#sobotni_maraton_filmowy - vol.3


W dzisiejszym poście mam dla Was trzy propozycje filmów...


Duże znaczenie w moim dzieciństwie miały filmy animowane, zwłaszcza te spod szyldu Disneya. Dzisiaj przedstawiam Wam kilka produkcji, które zdobyły moje serce. I to, że czasy podstawówki masz już dawno za sobą naprawdę nie ma znaczenia.

ODLOT

Reżyser: Pete Docter, Bob Pterson


  • Scenariusz: Pete Docter, Bob Peterson
    Gatunek: Animacja, Familijny, Komedia, Przygodowy
    Produkcja: USA
    Premiera: 16 października 2009 (Polska), 3 maja 2009 (świat)
    Opis: Film pokazuje, że marzenia można spełniać niezależnie od wieku, a jest to dużo łatwiejsze, kiedy masz z kim dzielić swoje szczęście.





    KRAINA LODU

    Reżyser: Chris Buck, Jennifer Lee
    Scenariusz: Jennifer Lee
    Gatunek: Animacja, Familijny, Musical, Przygodowy
    Produkcja: USA
    Premiera: 29 listopada 2013 (Polska), 17 listopada 2013 (świat)
    Opis: Film, który w krótkim czasie podbił serca dzieci, a także dorosłych z całego świata. Jego fabuła opowiada o niezwykłej mocy siostrzanej miłości, która jest w stanie pokonać największe zamiecie i mrozy (tak dosłownie i w przenośni).



    KRÓL LEW

    Reżyser: Rob Minkoff, Roger Allers
    Scenariusz: Jonathan Roberts, Linda Woolverton, Irene Mecchi
    Gatunek: Animacja, Familyjny
    Produkcja: USA
    Premiera: 26 sierpnia 2011 (Polska), 15 czerwca 1994 (świat)
    Opis: Chyba tutaj powstrzyma się od opisu, ponieważ uważam, że zapewne większość doskonale zna historię Simby i jego ojca Mufasy, a jeżeli jednak jest inaczej to niech jak najszybciej nadrobi ten klasyk. 





    Oglądaliście któryś z filmów, a może macie do polecenia inne produkcje o podobnej tematyce? Dzielcie się śmiało swoimi recenzjami i propozycjami!

    Możesz także zobaczyć pierwszą i drugą odsłonę maratonu - zapraszam!

    12 komentarzy:

    1. Z nich wszystkich najbardziej lubie Krola Lwa bo to jedna z moich ulubionych bajek dziecinstwa. Do tej pory czasem spiewam pod nosem Hakuna Matata :)) sherwootblog.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    2. Witaj. Zgłosiłaś się na blogu FAMFY do bycia ambasadorką.
      Napisz do mnie na prywatnego fb jeżeli nadal jesteś chętna - https://www.facebook.com/patrycja.karpik.1

      OdpowiedzUsuń
    3. Jestem dzieckiem Disneya i nawet jest będę stara to będę oglądać ich bajki. Chyba, że się zeszmacą. xD Odlotu jeszcze nie oglądałam, ale dwie pozostałe są wysoko na mojej bajkowej liście. :D

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. W takim razie serdecznie polecam, gdyż uważam, że naprwdę warto.

        Usuń
    4. w dzieciństwie "Króla lwa" mogłam oglądać codziennie, a nigdy mi się nie znudził. bajki w tamtych czasach, w porównaniu do większości z dziś, miały jakiś przekaz, wartości; że rodzina, przyjaciele czy zdrowie są najważniejsze, a teraz?
      jeśli mam być szczera, dwóch pierwszych bajek nie oglądałam nigdy :o

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Niestety masz rację, wiele wspołczesnych produkcji przeznaczonych dla dzieci jest przepełnionych przemocą i wrogością, lecz uwierz, że bajki które poleciłam nienależą do takich i wcale nie odbiegają poziomem od tych z dawnych lat.

        Usuń
    5. Król lew to jeden z ulubionych filmów mojego dzieciństwa! :)

      OdpowiedzUsuń
    6. "Król Lew" jest naprawdę niesamowitym filmem :) Uwielbiam także "Mój Brat Niedźwiedź" -> ostatnio, gdy oglądałam, strasznie się wzruszyłam :)

      Pozdrawiam,
      INNA MYŚL

      OdpowiedzUsuń
    7. Czasami mam takie dni, że lubię właśnie obejrzeć jakiś film animowany :D
      mój blog, hooneyyy

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. U mnie także to często ma miejsce ;)

        Usuń