6 sierpnia 2015

7 porad: Jak lepiej rysować?


Chodź, pobazgrolimy razem!


Starasz się, a mimo to efekty Twoich prac nie są zadowalające? W takim razie mam dla Ciebie kilka sprawdzonych porad, które pomogą Ci osiągnąć zamierzone efekty.

1. Nie śpiesz się!

Pierwsza i najważniejsza zasada. W pośpiechu trudno o dokładność i precyzję, które są kluczem do dobrego rysunku. Podchodź do swoich prac ze spokojem, a od razu zyskają na jakości.

2. Na HB świat się nie kończy


Przy rysowaniu ołówkami wiedz, że nie kończą się one na tych z oznaczeniem "HB". Dla polepszenia jakości swoich prac stosuj ołówki o różnej miękkości, a pomogą Ci one w uzyskaniu bardziej naturalnego efektu, na przykład przy rysowaniu włosów, rzęs, materiałów czy elementów o różnym stopniu naświetleniu. Przy okazji zaznaczę, że ważne jest, by te ołówki były odpowiednio zastrugane.

3.Światło i cień

Wszystko, co nas otacza ma swoją fakturę, wypukłości, zagłębienia oraz określony sposób padania światła i cienia, więc o tym nie zapominaj i nadaj swojej pracy trochę życia.

4. Gumką też można "rysować"


W miejscach, gdzie światło jest szczególnie intensywne możesz użyć gumki do wycierania, która "rozświetli" Twoją pracę, dodając jej naturalności (zdj. w ten sposób wykonałam pojedyncze włoski).

5. Nie rozmazuj!

Częsty błąd początkujących rysowników (od którego nie byłam wyjątkiem), którzy chcąc uzyskać efekt gładkiej powierzchni rozmazują ołówek, co niestety często sprzyja powstawaniu brudnych plam, psujących całą pracę. Oczywiście nie mówię, by rezygnować z niego całkowicie, ponieważ w wielu przypadkach naprawdę potrafi nadać pracy ciekawy wygląd, lecz należy rozbić to umiejętnie (do czego najbardziej polecam watę i patyczki do uszów, szczerze odradzając stosowanie palców).

6. Zabezpiecz to, co już narysowane


Często się zdarza, że mając narysowany fragment niechcący rozmażemy go ręką lub mazniemy ołówkiem, dlatego bezpieczniej jest położyć w to miejsce kawałek papieru, który uczyni to miejsce bezpiecznym, zachowując efekt naszej pracy w nienaruszonym stanie.

7. Ćwicz, ćwicz i ćwicz

Pamiętaj, że to praktyka czyni mistrza - nie poddawaj się po kilku nieudanych próbach. Tylko dzięki niezłomnej pracy i wytrwałości możesz osiągnąć zamierzony efekt zaawansowania, co tyczy się wszystkich dziedzin życia. W związku z tym nie marnuj czasu - bierz ołówki (czy co tam wolisz) i oddaj się chwili artystycznej przyjemności,

Tyle z mojej strony, jeżeli chodzi o porady, lecz wiedz, że najważniejsze jest to, aby tworzenie przynosiło Ci radość, a wszelkie sprawy techniczne to jedynie szczegóły, o których nie zawsze musisz pamiętać. Rysuj, ciesz się i śpiewaj!

Więcej moich rysunków znajdziesz w GALERII!

29 komentarzy:

  1. Ja, jako kompletne beztalencie artystyczne z pewnością skorzystam z Twoich rad ! Mimo to nie będę rysowała cudnie jak Ty ! ;))
    Miłej reszty wakacji !
    Zapraszam Cię do mnie ! http://hot-schot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe porady! Kiedyś bardzo lubiłam rysować teraz jednak nie mam na to czasu :/

    niktniewidzi.blogspot.com (KLIKNIJ TUTAJ)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie umiem rysować niestety,talentem nie błyszczę w tej dziedzinie. Ale twoje rysunki są prze-cudowne!

    Jull Blooog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie umiem rysowac, ale podziwiam Twoje dziela :)) <33

    Nowy post>>> Sherwoot blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie umiem rysować, ale może kiedyś chociaż trochę się nauczę :D Ty za to masz ogromny talent :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Najważniejsze ćwiczyć !!
    Nie odrazu Rzym zbudowano ;)

    Pozdrawiam
    Www.xAgathelle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post ;) Uwielbiam rysować i robię to od wielu lat, dlatego dałabym podobne rady. Bardzo mi się podoba jak narysowałaś blond włosy. Może wstawię też na bloga taką podstronę z galerią, bo bardzo spodobał mi się ten pomysł. Oczywiście jeśli nie masz nic przeciwko :)
    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że nie. Galeria to świetny sposób do tego, aby zaprezentować swoje prace czytelnikom, więc jak najbardziej polecam.

      Usuń
  8. Już od dawna interesuję się rysowaniem. Ten post bardzo mi się przydał. Świetny post !

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zwykle używałam ołówków HB oraz 2B. Prace wychodziły całkiem nieźle :) Czas wypróbować pozostałe miękkości ołówków, aby rysunki były jeszcze lepsze niż dotychczas. Cudownie rysujesz!'

    Pozdrawiam,
    INNA MYŚL

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialne porady :) Kiedyś rysowałam, jednak przestałam i teraz bardzo ciężko mi do tego wrócić, ale gdy widzę tak ładne prace, mam na to wielką ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbia Twoje posty ! Są po prostu genialne ! :)
    Zaprasza :) http://szereemeta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Dzięki, choć troszeczkę śmierdzi mi to spamem, ale wmówię sobie, że po prostu świetna ze mnie blogerka ;)

      Usuń
  12. Świetne porady! Myślałam nad nauką rysowania bo na razie to kompletnie nic nie umiem narysować, ale dzięki Tobie może cchoć troszkę się tego nauczę ;) Obserwuje!

    Zapraszam do siebie :)))
    http://simdayblog.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytam to co napisałaś i dla mnie to czarna magia - nie umiem rysować, bo po prostu nie mam talentu i za każdym razem gdy podchodzę do rysowania z pewną wizją, to na koniec czuje rozczarowanie w efektu mojej pracy.
    pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga:
    niuntis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. genialnie :D może wrócę do rysunku? :D bardzo przydatne i cenne rady :) będę korzystał :)
    http://zakochanymol.blogspot.com/2015/08/rycerz.html?showComment=1438942436350#c1053568829297670871

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedys uwielbiałam rysować, ale po jakimś czasie mi to zanikło, choć chciałabym wrócić :)
    http://byloony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię rysować :) Skorzystam z rad!

    Zapraszam do nas! Jeśli Ci się spodoba będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :) IMMH FashionBlog

    OdpowiedzUsuń
  17. Swietne porady. Uwielbiam rysowac, chociaż zbytniego talentu to ja nie mam :)
    by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo podobają mi się twoje posty. :) Na pewno skorzystam z tych twoich rad ;) Podoba mi się u Ciebie i myślę że będę tu wpadać częściej. Zapraszam także do mnie : bejbuss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Niestety nie umiem rysować, choć to dobra zabawa :) skożystam z twoich radmoże następnym razem pójdzie mi lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne porady! Ja uwielbiam rysować, ale nie idzie mi to jeszcze zbyt dobrze ;)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Podziwiam Cię. Nigdy nie miałam ręki do artystycznych rzeczy, a tym bardziej cierpliwości do cackanie się ze sztuką, więc po prostu odpuściłam. Mam nadzieję, że Tobie rysowanie będzie sprawiać przyjemność przez jak najdłuższy czas. :)
    http://sheryose.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Był czas kiedy i ja rysowałam, było to 4 lata temu gdy miałam 11 lat. Może nie było to profesjonalne rysunki, ale portery wychodziły mi ponad przeciętnie jednak póżniej przestałam, nastepnie brak czasu i już nie wróciłam do dawnego hobby. Może wkrótce zacznę, tego nie wiem, a jesli juz twoje porady mi się przydadzą!

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie TUTAJ
    +Mogłabym prosić o poklikanie w linki w ostatnim POST

    OdpowiedzUsuń
  23. U mnie najgorzej jest z tworzeniem cienia, w ogóle z nadawaniem faktur i przestrzenności. Ale jak napisałaś - będę ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć! :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Moje zdolności rysowania zaczynają się i kończą na marginesach w zeszycie do rozszerzonego polskiego ;)
    Ale za to moja siostra się tym interesuje więc na pewno pokażę jej tego posta!
    http://stoprocentwelny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Trochę dziwny jak dla mnie dobór rad, tak w sumie nie wiadomo dla kogo i nie wiem, czy coś specjalnego wnosi. Ale nie mogę się nie zgodzić z "ćwicz, ćwicz, ćwicz" :D U Ciebie bardzo ładnie widać postępny, praca druga od góry w Twojej galerii najbardziej mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  26. A jak w ogole zacząć?
    Ja nie umiem rysowac kompletnie, bardzo bym chciała, ale wszystko wychodzi zawsze jakies krzywe, nienaturalne, nawet pieska nie umiem namalować, kwiatka, nic.:c

    OdpowiedzUsuń