18 sierpnia 2015

Bloger dobrze zorganizowany: Kalendarz


Instrukcja, jak zrobić krok po kroku kalendarz na wpisy i zadania blogowe oraz dwa szablony do pobrania.


Przygotowałam kalendarz w dwóch wersjach - pastelowej i klasycznej, w zależności od gustu. Jednak instrukcje przygotowałam dla pierwszej z nich, gdyż jest ona bardziej pracochłonna.

1. Przygotuj tło.

Ja wybrałam różowe kwiaty, lecz można wybrać według własnego uznania lub pod określoną porę roku, np. liście, krople deszczu - co tam Wam się ze wrześniem kojarzy.

2. W PhotoScape nałóż na tło szablon kalendarza.


Otwórz tło w PS, a następnie dodaj obraz szablonu kalendarza i umieść w pożądanej pozycji.

3.Umieść tło pod szablon (ramkę).


Może trochę dziwnie to brzmi, ale w swoim kalendarzu pod kratki przygotowane na poszczególne dni dodałam jeszcze zaokrągloną ramkę za pomocą "trybu zaokrąglonego prostokąta". Następie zaznaczyłam odpowiednią wielkość, zmniejszyłam zaczernienie i umieściłam pod spodem szablonu.

4. Dodaj podpisy dni tygodnia.

Umieść tło dla poszczególnych dni, a następnie podpisz je (u mnie czcionką Nyla).

5. Umieść nazwę miesiąca.



Wklej tło dla nazwy miesiąca, umieść w odpowiednim miejscu i dodaj jego nazwę.

6. Na koniec zapisz i wydrukuj.

Voilá!

Piszcie co myślicie o tego typu postach, ponieważ mam pomysł na podobny, lecz o wykonaniu notesu. 
A tutaj materiały do pobrania:

 Kalendarz "Klasyczny", taki w styu Laru

 Szablon "Klasyczny"

 Tło do kalendarza "Pastelowego"

 Kalendarz "Pastelowy"

 Szablon do "Pastelowego"

 Tło do dni tygodnia

 Tło do nazw miesięcy

Szablon na dni miesiąca

40 komentarzy:

  1. Bardzo fajny post! Ja osobiście z chęcią zobaczę post o wykonaniu notesu :) Czy mogłabyś poklikać w linki pod najnowszym postem: Mój Blog - klik! Będę bardzo wdzięczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej! Świetny post. Z racji, że uwielbiam DIY - bardzo mnie zainteresował. :)
    Również prowadzę bloga DIY, więc jak znajdziesz czas wpadnij!
    http://szpiegtworzy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy post ;)))

    http://nevergiveupp12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. powiem ci szczerze, że nie wiedziałem, że takie piękne rzeczy można stworzyć w potoscape, w sumie to nie potrzebny mi jakoś tak bardzo kalendarz, ale można to też przekształcić na jakiś plan lekcji, a pewno taki zrobię tylko pewnie wybiorę inne tło i powieszę na swojej ścianie, mega post ;)
    introverted-journal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i polecam, myślę, że w podobny sposób można zrobić naprawdę ciekawy plan lekcji i wystarczy do tego jedynie PhotoScape.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Gorąco zachęcam i życzę owocnego tworzenia.

      Usuń
  6. przydatne :)

    zapraszam również do mnie ;)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. OOO zaskoczyłaś mnie takim pomysłem :)
    Muszę przyznać, że przydatny jest na pewno :)
    Pozdrowionka :)
    http://world-of-crazy-sisters.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i pozdrowionka ode mnie również.

      Usuń
  8. Świetny pomysł, piękne wykonanie! Mi przypadł do gurtu szczególnie ten w kwiatki! Jest po prostu przecudny! :)
    Zapraszam: Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, polecam się na przyszłość.

      Usuń
  9. Super post, bardzo ładny kalendarz można stworzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy poświęcić tylko trochę czasu i nawet w zwykłym PhotoScape można stworzyć coś ciekawego.

      Usuń
  10. Bardzo inowacyjny pomysł!

    NOWY POST!  ZAPRASZAM!
    Komentarze mile widziane!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie pomysłowe :) Podoba mi się :)
    Zapraszam do mojego pierwszego postu :)
    http://pauliney94.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny projekt :) Ja preferuje kalendarzyki w formie zeszytowej

    Mój blog CLICK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie są dużo poręczniejsze, ale dzięki takiemu na ścianę jestem na bieżąco za każdym razem, kiedy na niego spojrzę.

      Usuń
  13. Super! Ja też tworze kalendarze, ale ręcznie ;)

    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie niestety ręcznie to wychodzi tylko rysowanie, ale takie sprawy techniczne to nie bardzo, więc jak najbardziej podziwiam.

      Usuń
  14. Mhm, bardzo pomysłowo! :) Spróbuję wykonać podobne na kolejne miesiące, na pewno będą przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i życzę zadowalających efektów.

      Usuń
  15. Uwielbiam mieć wszystko zorganizowane, a takie kalendarze u mnie to podstawa. Zdecydowane bardziej ułatwiają życie i dzięki nim możemy popracować nad naszą systematycznością i odpowiedzialnością. Cudownie przygotowałaś ten kalendarz! :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także bardzo lubię taki rzeczy, szczególnie moja natura perfekcjonisty domaga się, by wszystko było wykonane jak należy w swoim czasie, więc u mnie również kalendarz to podstawa.

      Usuń
  16. Bardzo fajny i przydatny sposób i do tego nie tak trudny w wykonaniu na jaki wygląda. :)
    Musze w najbliższych dniach wypróbować.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    http://girl-with-dreeams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam i faktycznie jest to bardzo łatwe, a w dodatku można stworzyć coś oryginalnego i w pełni swojego dodając ulubione motywy i dodatki.

      Usuń
  17. Trochę się dla mnie późniłaś, bo już mam kalendarz wydrukowany i rozpisany na dwa miesiące w przód. xD Ale bardzo podoba mi się ten w kwiatki i w sumie drugi kalendarz nie zaszkodzi. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł na taki własnoręcznie zrobiony kalendarz! :D Ślicznie wygląda ten pastelowy x

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda cudownie! :)
    http://lubieszpinak4444.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. takie kalendarze są bardzo fajne, ale ja zwykle robię to ręcznie :P
    krysiastyle.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie niestety ręcznie nie bardzo to wychodzi.

      Usuń