20 sierpnia 2015

Pozytywnie = kreatywnie


Pobudź w sobie pozytywne emocje i daj się nieść kreatywności.

Efektywność - klucz do sukcesu w dzisiejszych czasach. W połączeniu z kreatywnością może dać nam spektakularne efekty. Tym, co je wzmaga są pozytywne emocje, dlatego dzisiaj mam dla Was kilka rad i sposobów na ich pobudzenie.

Ekspertem w dziedzinie pozytywności jest profesor Barbara Fredrickson, która opracowała dziesięć najbardziej powszechnych, a zarazem efektywnych pozytywnych emocji, które wpływają na twórcze podejście do życia:


Aby wzmacniać swoją pozytywność prof. Fredrickson radzi:

  • Bądź otwarty, oczyść umysł z oczekiwań i osądów.
  • Twórz więzi wysokiej jakości.
  • Pielęgnuj życzliwość.
  • Opanuj sposoby odwracania uwagi od negatywnych myśli.
  • Bądź blisko natury.
  • Poznawaj i wykorzystuj swoje zalety.
  • Medytuj. Zachowuj uważność i podtrzymuj w sobie stan kochającej życzliwości.
  • Praktykuj wdzięczność.
  • Wyobrażaj sobie przyszłość odwołując się do marzeń.
  • Postaraj się określić swoje życiowe powołanie.

Kiedy przepełnia nas radość spowodowana odczuwaniem pozytywnych emocji czujemy się dobrze, lekko, co sprzyja kreatywnemu myśleniu oraz chęci działania. Brak krępującej blokady, którą stwarza złe samopoczucie, sprawia, że nasza przestrzeń do twórczego myślenia poszerza się, a my mamy większe szanse na wymyślenie czegoś niesamowitego. W związku z tym nie pozostaje Ci nic innego jak przestawić się na pozytywne myślenie i uczynić swoje życie twórczym.

Macie swoje sposoby na pobudzanie pozytywnych emocji?

23 komentarze:

  1. ja mam trochę inne zdanie na ten temat, bo uważam, że nie trzeb być pozytywnym żeby obudzić w nas kreatywność, ja np. nie jestem osobą jakąś super pozytywną, a uważam się za dosyć pomysłową i kreatywną osobę, wiadomo, że o dobrych emocjach teraz opiera się większość sztuki, szczególnie na miłości, ale nie uważam, że pozytywne emocje muszą dawać tą kreatywność. Mimo naszych różnych poglądów i tak uważam, że ten post jest dobrą robotą :D oby tak dalej :)
    http://introverted-journal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że kreatywność nie bierze się jedynie z pozytywności, ponieważ wiele wspaniałych dzieł kultury powstało pod wpływem smutku, bólu, cierpienia czy emocji, które trudno jest nazwać, lecz kiedy jesteśmy szczęśliwi, co zostało udowodnione naukowo, mamy po prostu większą chęć na działanie i tworzenie.

      Lubię, kiedy ktoś ma inne zdanie, wtedy jest ciekawiej.

      Usuń
  2. Bardzo dobry post :D świetne rady :D na pewno je wykorzystam :D bejbuss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialnie przygotowałaś ten post! Staram się cieszyć życiem i wszystkim, co mam. To daje mi wielkiego kopa do działań. Najlepiej zawsze jest dostrzegać zalety wszystkiego - nawet rzeczy, które z pozoru ich nie posiadają.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie o to chodzi, ponieważ inaczej trudno o bycie szczęśliwym.

      Usuń
  4. Dopisałabym do listy - wysypiaj się. Serio, sen jest paskudnie ważny, jeśli idzie o samopoczucie nie tylko fizyczne, ale i psychiczne. xD I racja jest, jak jestem pozytywna to i od razu mam ochotę coś robić, działać. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj zgadzam się absolutnie, gdyż sen to naprawdę bardzo ważna rzecz w życiu, co dla wielu wydaje się marnowaniem czasu, lecz jego odpowiednia ilość ma kluczowe znaczenie dla naszej produktywności i samopoczucia.

      Usuń
  5. Bardzo ciężko w tych czasach o pozytywność tym bardziej kiedy wokół tyle ludzi narzekających jak to źle jest w tej Polsce, jakie to ciężkie życie itd itp :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cię rozumiem, ponieważ już dawno zauważyłam, że ludzie nie potrafią nic docenić ni cieszyć się tym, ponieważ zamiast wziąć się za siebie oraz swoje życie wolą po prostu narzekać. W takich przypadkach polecam na poprawę humoru ten utwór - https://www.youtube.com/watch?v=SOypVl7oaYc

      Usuń
  6. Jak najbardziej zgadzam się z prof. Fredrickson. Ja pobudzam swoje pozytywne emocje, kiedy jestem wśród rodziny, słucham muzyki, oglądam filmy i wiele, wiele więcej. Naprawdę jest masa sposobów, żeby wywołać u każdego z nas radość. ,,Wyobrażaj sobie przyszłość odwołując się do marzeń'' zdecydowanie to najbardziej motywuje mnie do działania.
    Arleta!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ta właśnie rada często zostaje wykorzystywana i także mnie bardzo motywuje do działania.

      Usuń
  7. Co ja mam powiedziec?
    Nic dodac, nic ująć. Lubie wlasnie tego typu posty:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja czasami potrafię wieczorem wyjść z domu, usiąść na trawie i myśleć. Może wydawać się to troszeczkę dziwne, ale lubię to i wtedy występują u mnie te'pozytywne emocje'. Albo, kiedy spędzam dzień z przyjaciółmi, mogę powiedzieć, że te emocje również mi towarzyszą. Takie posty dają do myślenia, zwłaszcza mi. Czytając, to co napisałaś zastanawiam się nad tym co robię i jak sprawić by być lepszym :) Pozdrawiam, a w wolnej chwili zapraszam do mnie! Mój Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także to bardzo lubię, więc w pełni rozumiem ;)

      Usuń
  9. E tam, nie trzeba być 'happy', żeby być kreatywnym :)

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie trzeba być szczęśliwym, aby być kreatywnym. Moja wena często rodzi się, kiedy jestem smutna. Nie zmienia to faktu, że Twoje rady są bardzo dobre. Dla mnie najlepsze jest po prostu siedzenie w miejscu, które lubię i myślenie. Nieważne o czym.
    Świetny blog. Pomysłowy, wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Wielki plus za to ;)
    Heaven in Black | Truth of Thunder

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciężko przestawić się z negatywnego myślenia na pozytywne, ale jak najbardziej powinniśmy do tego dążyć! :D
    Zgadzam się, trzeba szczęścia, by stworzyć coś kreatywnego! :D ♥
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie raz nie jest łatwo, ale należy próbować.

      Usuń
  12. świetny post ;)
    eunikovakinga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. ja pobudzam pozytywne emocje czytając książki, to wycisza, a jednocześnie budzi do życia wyobraźnię :) książki zawsze mi pomagają
    http://slowopasja24.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń